Fler äventyr på nya stället...

Härom helgen fick jag igen vara på äventyr på 'det nya stället'... Det var lite lugnare där nu än när jag hade tjejerna på besök, det var ju jättekul, men nu fick jag vara på egen upptäcksfärd! Matte och Husse hade tagit med sig något de kallade för sele och koppel.. Jag fick prova det, det kändes lite konstigt och obehagligt.. men när jag fick det på mej så öppnade husse och matte en dörr.. Där ute var det maaassoor med läskiga ljud och lukter. Jag visste inte riktigt om jag skulle gå tillbaka in eller prova att gå ut.. Men det var så mysigt väder ute, solen sken och det fanns något därute som var grönt och såg lite blött ut.. så jag var ju tvungen att se om det var något spännande...

Jag började med att ligga en stund och lyssna och spana på något Husse och Matte kallade för altanen, måste ju se så att det inte var något farligt på utsidan..




Efter en stund tyckte Matte och Husse att jag skulle prova att gå i det där gröna som såg lite blött ut... dom kallade det gröna för gräs med dagg... Jag gillar ju inte att bli blöt om tassarna så dom fick övertala mej lite...




Det var himla läskigt i det där gröna gräset.. så jag försökte ha väääldigt bråttom tillbaka till den där altanen.. men både Husse och Matte tyckte nog jag skulle prova en stund till för de försökte ha mej kvar i gräset.. men får se nästa gång jag får prova det där...

Nu ska jag fortsätta vila i mitt klätterträd..

Hej svejs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0