rosa lurviga djur..

När man är kille och tonåring vill man ju gärna visa sig på styva linan och visa att man faktiskt är rätt tuff. Lille Zodiac har ju många gånger givit sig på små döda ting.. även den här gången.. men nu var det dags för en lite större filur att få sin omgång med 'veckospö'. Denna filur är ju nästan lika stor som Zodiac själv... men spö skulle han visst ha ändå..



se upp nu kaninjäkel... nu e det jag som bestämmer här...

Att åka bil...

När man är en liten Zodiac inser man ganska snart att ska man åka bil, då får man sitta i en liten bur... Det är inte alls roligt! Varför ska man sitta där när man kan få leka fritt hemma..
Härom dagen skulle min matte åka till Gävle, så hon sa att vi skulle ut på äventyr... Jag trodde hon menade att vi skulle på en promenad eller något annat skojigt. Istället får jag åka i den där plastburken i en plåtburk med hjul... hmm.. sååå road var jag.. Jag försökte att tala om för matte att jag inte gillade det där med att åka i en plastlåda.. jag laddade alla mina röstresurser, jag försökte överrösta mattes musik i plåtburken.. det gick ganska bra hehe..  Men det var ganska jobbigt.. blev lite trött...så jag fick ta några vilopauser i min vackra sång.. då blev matte lite orolig för att jag blev så tyst.. men jag visade henne att det inte var någon fara med mej, naturligtvis genom att sjunga höööööögt igen:)  Ibland försökte jag hoppa runt lite i lådan.. men jag insåg rätt snart att jag hade väldigt begränsat utrymme.. men jag märkte att jag kunde flytta på lådan på det sättet.. hehe.. så nu får vi se när matte tar mej ut på äventyr igen..

Liten yrkesmarodör

Ibland är det bara en tidsfråga innan det man befarar händer... I det här fallet handlar det om tapetflikar.. Zodiac, yrkesmarodören, har länge varit rätt sugen på flikarna som släppt vid tapetskarvarna.. krafsa och tugga måste man göra.. Till slut släpper det någonstans.. då kan man dra där.. och DET är ju lajbans värre!!!
Men heter man Zodiac försöker man också spela oskyldig.. 'Så där har det ju alltid varit...' ... 'jag har inte gjort det där...'

image24

RSS 2.0