Nykastrerad kisse=busig kisse..

image23Idag var det en stor dag för lille Zodiac, som visserligen inte är så liten längre.. Det var dags för kastrering! Man skulle kunna tro att det lilla busfröet skulle vara lite lugnare och mindre busig efter ett sånt äventyr... Men ack, då bedrar man sig, ialla fall när det gäller Zodiac.. Han härjar på precis som inget har hänt! Han sladdar runt här hemma och gömmer sig i IKEA-kassen som jag brukar ha tvätt i, det är ett perfekt gömställe som dessutom prasslar så där skönt!
Nu är han ju också väldigt hungrig eftersom han inte fått äta sedan igårkväll.. så det vankas lite godismat för att han varit så duktig idag.

inkräktare...

I förrgår kväll hittade jag nån här jag inte sett förut.. det var en lurvig sak.. ser nästan ut som jag.. lite mindre bara.. Jag fattar inte riktigt hur den kom in här..  Jag tycker inte den ska vara här.. det är MITT hem ju! Tror jag ska ge den en omgång eller två... Det är bäst att den får lära sig på en gång vem som bestämmer! Det är JAG (matte tror att det är hon... men jag lurar henne med.. hihihi)

image21

*passa dej... du ska inte vara hemma hos mej!*

image22

bädda mattes säng..

.. det måste man ju hjälpa till med... hon ska ju inte tro att hon får leka aldeles ensam med allt det där tyget.. det vill ju jag leka med..


image18


o när man bäddat... då får man hoppa i sängen o rulla runt allt vad man orkar..

image20
image19

Kamouflage...

Förrförra helgen var min mattes mamma här.. hon hade med sig en present till mej.. ett jättebra gömställe!!

Den ser ut preciiiiis som mej.. lika prickig och fin.. jag tror inte att min matte ser mej när jag sitter på den:) hehe.. perfekt att gömma sig där när man hittat på bus!

image17

Kurragömma...

Idag var det som vanligt fullt ös... Det lilla busfröet gillar att släpa runt på sina leksaker. Men den här gången släpade han runt på dom samtidigt som han började brottas med sin 'ostbit' som han kan krypa in i.. det slutade i ett virrvarr av katt, leksaker och en ostbit.. :)
image16

Inte alltid bus..

Även fast man skulle kunna tro att det bara är bus hela tiden.. så är det inte riktigt så.. Ibland vill man ju bara ha lite kel och gos! Då kan man ju bara sätta sig på rumpan i mattes knä..och sitta där som en degklump.. Det är faktiskt ganska skönt.. *undrar om man ska göra det lite mer.. :)*

image15

karejoki??

Kan katter sjunga karaoki eller heter det karejoki i kattvärlden?? Man kan ju fundera över ifall man ska tugga på den mikrofonliknande leksaken.. eller är det bara 'ett barns' lek att det är en mikrofon? Här har Zodiac fattat ett brutalt grepp om vad han verkar tror är en ätbar mikrofon..

image13

hmm.. den var lite svårtuggad den här mikrofonebn säger Zodiac.. så jag får väl prova att inte bita i den.. det kanske funkar bättre.. eller så sätter jag tänderna i den lite hårdare.. JAAAA det måste funka!! 

image14


När leksakerna blir tråkiga..

.. då är det bäst man hittar nya.. på tvättstället...

image11

funkar inte strumpor så tar vi något annat..

image12

Bus bus bus..

Ibland vill Zodiac leka och busa så mycket att han inte vet vad han ska ta sig till... Antingen börjar man jaga svansen på ett trångt ställe.. eller uppe på en högtalare..
Man kan tydligen också börja putta lite på lösa saker som står tillgängligt, det kan vara allt från tuben med läppbalsam eller fotoramen.. kanske tillochmed ett glas som står på 'fel' ställe..
Och när man är så busig.. vill man låta så farligt och se så farlig ut som man kan...

image9

Visst är jag farlig??? Akta dej.. annars...

image10

Är den fin nu?

Zodiac hittade en jättespännande leksak härom dagen... Fast jag tror nog egentligen att han försökte göra ett litet konstverk... av toarullen.. Efter det insåg jag ju ganska snabbt att man måste 'säkra' badrummet.. egentligen alla rum... Den lilla yrkesmarodören, som hans smeknamn blivit, gillar uppenbarligen att tugga i sig papper i alla de former.. Det är nog ganska tur att skolåldern är förbi, för jag tror inte många lärare skulle tro på en om man sa att ens katt ätit upp läxan... men i detta fall skulle det vara FULLT möjligt.. Jag undrar om små söta bengaler tycker att papper smakar på något smarrigt sätt... eller om det bara är deras små osynliga horn som ger sig till känna..

Det här var Zodiacs 'konstverk'...

image7

Är den inte fin frågar han mej när han står och beundrar sitt verk..

image8


Brottningsmatch

Att vara en liten kisse innebär ju att man måste lära sig massa saker och utforska sina kunskaper. Rätt var det är inser man ju att man vuxit lite då vill man ju hitta nya äventyr. I det här fallet lärde sig ju Zodiac för ett tag sedan att det var ganska lätt att spöa upp en filt... så han ville gärna se om han kunde hitta lite nya jaktmarker.. I det här fallet blev det en kudde.. Jag vet inte om den sagt något elakt eller bara låg ivägen för Zodiac.. men uppenbarligen skulle den också få lite spö... Zodiac berättade för mej att han tänkte testa en ny överraskningsteknink.. att ställa sig på huvudet...

image6

jag tror att Zodiac vann den här ronden.. men det kommer kanske fler...


Goskatten - Väckarklockan

Zodiac är inte bara busig... han är gosig också! Han kommer gärna och lägger sig i knät när man tittar på tv..

image5

Andra saker liten Zodiac gör när han e sugen på att gosa lite...är att leka väckarklocka. Då kommer han o börjar snusa o nosa i den lilla gropen som blir när man sover på sidan, där SKA bara hans lilla söta huvud in.. Zodiac säger nu oxå att det finns fler sätt att väcka mej på... att börja nosa runt i ansiktet.. då kittlas morrhåren... det funkar jättebra säger han.


Klätterövningar..

När man är en liten söt Zodiac är det viktigt att man undersöker sina klätterkunskaper, så man vet vad man ska öva på.. sen kan man ju missa ett äventyr om man inte provar att klättra runt lite.. Ett spännande ställe att klättra på är tydligen tvättställningen... som man uppenbarligen kan ligga o vila lite på också... Men jag funderar lite på hur skönt det är egentligen...


image4

image3

Efter några dagar..

... Hade Zodiac gjort sig så mycket hemmastadd att han vågade ge sig på en filt.. jag vet inte riktigt om filten var stygg mot honom eller om han bara ville visa vem som bestämmer här.. Men jag tror att lille Zodiac kanske tycker det smakar gott om filten ialla fall.. eftersom han slickar sig lite om nosen samtidigt...


image2

Välinstallerad..

Nu har det gått en bra tid sedan Zodiac kom hem till mej..  De första dagarna blev han otroligt ledsen så fort jag försvann ur synfältet för honom, han pep hejdlöst. Men det dröjde inte många dagar innan han började känna sig ordentligt hemma här.
Idag är han hela 5 månader och växer så det knakar. Under de två månader han bott hos mej har han hunnit upptäcka att det finns ju massa roliga leksaker här, även om jag som Zodiacs matte inte alltid uppskattar hans lek med det som faktiskt inte är leksaker. Men det hindrar inte Zodiac!



image3

RSS 2.0