Mi Casa.. Su Casa...

... eller inte.. Ialla fall inte när man heter Zodiac. En kväll när vi hade tagit oss till Gävle för lite förströelse fick Zodiac besök i sin bur flera gånger under kvällen. Men vi insåg snart att en liten bengal kan vara väldigt hemkär och inte vilja dela med sig av sin lilla bur, även fast det inte är allt för populärt att vara i den själv..

                                           

                                                                                                                                                   

                                                                        


Så den oinbjudna gästen ska ut.. och ut kommer den efter lite slit från Zodiac.

Stor kille fast ändå inte..

Ja.. nu är man ju hela 8 månader gammal.. o så väger man ju närmare 5 kg.. men tänk vad man kan se liten och söt ut...


kisse med stor trut..

Kolla in min tand läääääängst bak i munnen.. om du stoppar in huvudet så lovar jag att du ser lite bättre...*zodiac tänker: ja.. sätt in huvudet.. så  jag får något mummigt att bita i...*


Smygande katt

Efter vild lek i kurragömmatunneln måste man ju smyga lite, och det gör man bäst i tunneln man just röjde runt i...
Det är tur att 'kurragömmatunneln' är flyttbar.. annars skulle den nog gå sönder efter all vild lek som försiggår i den.. Ibland kan matte roa sig med att ställa den på höjden när jag sitter i den på golvet... då visar jag henne ett av mina små tricks.. att jag kan hoppa upp och hänga på kanten till tunneln..då blir ju tunneln ungefär 120 cm hög.. matte blir sååå imponerad.. undrar om hon fattar att jag kan säkert hoppa högre... *hmm*.. måste testa det nån gång:)


RSS 2.0